A cikksorozat első része amely alapján elindulunk és egy alap ismerethalmazt adunk közre az online marketinghez, amely hozzásegíthet a sikeres online megjelenéshez.
1. Kulcsszavak
Mielőtt bárminek nekilátnánk határozzuk meg azokat a kulcsszavakat amelyek köré építeni szeretnénk a stratégiánkat. Ezeket a kulcsszavakat érdemes aztán mindenhol beépíteni az arculatunk, kereső barát megjelenésünk felépítéséhez. Értelemszerűen olyan kulcsszót válasszunk amire sokan kereshetnek a neten, ami elsőre valakinek az eszébe juthat azzal kapcsolatban ami a website témája lesz. A fentiek meghatározásban a google https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternallinken
elérhető kis alkalmazása nagy segítségünkre lehet. Amelyen megnézhetjük milyen hasonló kulcsszavakra kerestek rá az érdeklődök a google segítségével.
2. Domain
A domain név az egyik legfontosabb eleme egy website-nak. Válasszunk a fentiekben meghatározott kulcsszó alapján domain nevet. Természetesen több domain nevet is választhatunk viszont a www.cadit.hu oldalon a domainkereső ebben nagy segítséget nyújthat.
3. Google webmaster tools
Regisztráljunk be a GWT oldalra, töltsük fel a honlaptérképünk (sitemap) s analizáljuk a weboldalunk, amennyi hibát itt észlel a google érdemes megfontolni ezek javítását.
4. Statisztika – Mérés
Az oldalunk látogatottságát mar az elejétől fogva érdemes merni, így látni fogjuk hogy fejlődünk, mik a látogatói trendek melyek azok az oldalak/termékek amelyek felkeltik a látogató érdeklődését.Különös figyelmet fordítsunk a visszapattanások arányára stb.
5. Képek alt mezői
Fontos, hogy minden képhez amit elhelyezünk az oldalon adjönk meg ALT szöveget (Alternate text), a kezdetekkor ez arra szolgált hogy a karakteres üzemmódban böngészők el tudják olvasni milyen képet szánt a szerkesztő az oldalra. Manapság a keresők képtalálatainál van ennek jelentősége hiszen innen tudják a keresők milyen képek vannak elhelyezve az oldalon