Olyan sok apró dolog van amelyre figyelnünk kell. Egy projekt levezénylése a munkahelyen, hazafelé beugrani a boltba, felhívni egy rég nem látott ismerőst. A régi jól bevált módszer működik: írjuk fel! Ugyanakkor a papírcetlik elvesznek, ha valamit otthon írtunk fel az a munkából indulva nincs nálunk. Épp ezért kítűnő segítség a telefonokon elérhető szervező.
Összegyűjtöttünk néhányat:
Ha kezdő vagy, akkor a legjobb egy olyan egyszerű app mint az Astrid. Az ingyenes applikációban előre beállított listákat találsz, amelyre egyszerűen klikkelj, majd töltsd ki.
Könnyen kialakíthatsz új feladat csoportokat is, csak klikkelj a megfelelő listára és adj hozzá egy tételt. Arra is van lehetőség, hogy kiemelj egy listát prioritásodnak megfelelőn és ismételni is tudod a tételeket. Ha igazi közösségi ember vagy az Astrid lehetőséget ad arra, hogy barátokat hívj meg vagy a meghívottakat az egyes munkákhoz rendeld. Cserébe az Astrid heti firssítést küld a projekt állásáról.
Az ingyenes Astrid verzió a felhőn át lehetőséget nyújt a mobilod és számítógéped közti szinkronizációra. A felhasználók csupán havi 5 dollárért megkaphatják a prémium terméket, amelyek extra szolgáltatásokat tartalmaznak. ahol például 1GB -os csatolmányra is lehetőség van. Akár az ingyenes akár a prémium változatot nézzük, az Astrid megfelelő startkő a digitális világba.
Amennyiben inkább arra figyelsz, hogy az egyes tennivalókat rohánás és kapkodás nélkül végezd el, akkor számodra a Todoist egy megfelelő és egyszerű eszkösz. Első ránézésre a Todoist nem mutat sokat. Minimál stílusú fehér felület, amely egy kicsit csupasznak, netán ijesztőnek tűnhet. Ugyanakkor nagyon könnyű kitölteni és tartalmaz néhány rendkívül hasznos funkciót.
Például a Todoist elég erőforrással rendelkezik ahhoz, hogy szinte végtelen számú elemet kezeljen, azaz a megadott adatmennyiségnek nincs felső határa. Amint létrehoztál egy projektet, feloszthatod részprojektekre, amelyeket szintén feladatokra bonthatsz. Minden egyes feladatnak adhatsz határidőt, sőt a projekteket színkóddal is elláthatod, hogy könnyebben tudj rendszerezni. Elhalmoznak a teendők? A Todoist „átnézeti kép” funciója lehetőséget ad arra, hogy megnézd, mi várható a héten.
Habár minimalista megoldás mégis a Todoist rengeteg más platformmal is együttműködik. A program ingyenes verziója lehetőséget ada arra, hogy elérd mobilról illetve elérhető plugint biztosít Chromehoz, Direfoxhoz, Gmailhez, Outlookhoz és Thundebirdhöz. Viszont ha szeretnél naptár funkciót, akkor évi 29 dolláros költésgre számíthatsz.
Domain regisztráció, tárhely, wordpress alapú előre telepített weboldal
10.000 Ft + Áfa / év.
Legyen most azonnal használható weboldalad, vagy akár webshopod, saját levelezésed.
Vedd fel velünk a kapcsolatot:
3. Remember the milk – a multifunciós
A listakészítés legnagyobb nehézsége, hogy tényleg abbahagyd, amit épp csinálsz, és hozzáadd a listához, ami eszedbejutott. Ha váltanod kell a böngésződben vagy egy programban, akkor könnyen elmaradhat a dolog. Ha úgy érzed ez jellemző rád, akkor itt az ideje, hogy használd a Remember the milk applikációját.
A Remember the milk egy ingynes program, amely olyan mint egy általános rendszerező. A szolgáltatlás segítségével a felhasználók feladatokat állíthatnak be, listákba rendezhetik, emlékeztetővel láthatják el, ha valami határidős. A Remember the milk tulajdonképpen azzal tűnik ki a tömegből, hogy sokféleképpen lehet csatlakozni hozzá. Widgetekkel és add-onokkal Gmailen keresztül is adhatsz feladatot a Remember the milk teendőkhoz, valamint iPhone, Anddroid vagy iPad applikációkkal. Sőt, akár Twitteren is küldhetsz teendőt a Remember the milk -re. Emlékeztetőt is kérhetsz a feladataidról szinte bármilyen szolgáltatásra, például RSS vagy Skype.
Ha szeretne teendő listát vezetni, és fontosnak tartja, hogy több pontról is elérje, akkor a Remember the milk egy egyszerű eszköz a rendezettséghez.
Egy egyszemélyes tennivalólistát egyszerű kezelni, de mi történik akkor, ha egy csapat vagy egy család teendő listájának menedzseléséről van szó? Több ember feladatait egy láthatatlan felületen menedzselni kihívás lehet, de nem Toodledo–val!
A Toodledo egy olyan „felületet” ad, amelyen egy sima listával ellentétben rendezheted a projekteket és a feladatokat. A felhasználók a feladatokat fontossági szintjüknek megfelelően rendezhetik, sőt készíthetnek egy egyedi „forró listát”, amely segítségével nyomon követhetik nyomasztó tennivalókat. De amiben a Toodledo igazán kitűnik, az az eggyüttműködés lehetősége. A feladat- és projektmegosztások helyett engedélyezi, hogy másokat is „meghívj” a munkafelületedre. Így nem rálátást biztosít a különböző felületekre, hanem egy kollaboratív teret eredményez, ahol minden csoport felsorolhat minden tennivalót.
5. Wunderlist – a felhő bajnoka
Imádod a felhőt? Akkor a Wunderlist is a kedvenced lesz! A Wunderlist elérhető Macen, Windowson és Linux alatt is sőt, minden okostelefonon is!
A felhasználók a Wunderlist webes vagy a számítógépes applikációin kersztül érik el és fejlesztehtik teendő listájukat. Majd egy klikk a szinkronizáló gombra és a Wunderlist autómatikuan frissíti a listákat minden eszközön és applikáción. Tehát minden telefonon feltöltött feladat gond nélkül jelenik meg táblagépeden és számítógépeden. Arra is lehetőséged van, hogy egyes lsitákat megossz a felhőben és íhg egy egszerű és biztonságos URL segítségével engedélyezheted, hogy barátaid megtekintsék.
Ha állandóan váltogatod az éppen használt eszközt vagy sokat vagy úton, a Wunderlist segítségedre lesz a rendezett teendőkkel bármerre is vagy.
Talán egy egyszerű teendő lista nem elég neked. Ha az a típus vagy, aki megtölti a jegyzettömböket és van jegyzeted ideákról, projektekről, célkitűzésekről és ötletelésekről, akkor a Worklowyt kell megszerezned!
Úgy képzeld el, mint egy hosszú folyamatos helyez a vázlataidnak. A felhasználók egyszerűen különböző szekciókat alakíttanak ki, majd kitöltik a teendőkkel, részteendőkel és íhy tovább. Más vázlatszerű szolgáltatásokkal ellentétben a Workflowy felhasználói lekicsinyíthetik a azon listákat, amelyekre éppen nincs szükség, így könnyen fókuszálhatnak a kiválaszott feladatra. Minden elvégzett feladatot áthelyezhetnek egy állandó archív részbe, így semmi sem veszik el.
Egyrészt teendő lista készítő, másrészt pedig egy ötletelésre alkalmas játszótér! A Workflowy kitűnő azok számára, akik szeretnek mindent leírni.
+1 Teuxdeux – az egyszemélyes rugalmasság
Ha minden napot azzal keszdesz, hogy felírod mit mi után végeznél el, akkor számodra a Teuxdeux a kitűnő választás. A webes felületen csak munkanapok teendőit látod egy nézetben. Van lehetőséged hétvégi programokat is beírni, ugyanakkor a Teuxdeux fejlesztői arra ösztönöznek, hogy alapesetben 5 munkanapban gondolkodj. Minden egyes naphoz külön adhatsz teendőt, amelyeket szükség esetén könnyen áthelyezheted, illetve kipipálhatod, ha elvégezted. Az elvégzett teendők listáját továbbra is látod ahhoz a naphoz rendelve, amelyen elvégezted. Ha nem jutottál oda minden feladathoz, akkor az másnap autómatikusan megjelenik, így nem kell újraírnod a listát. A feladatok újrarandezése is nagyon egyszerű, könnyedén áthúzhatod egy napról a másikra. A napi teendőkön felül létezik még egy „Valamikor” („some day”) opció, ahova később megvalósítandó célokat és ötleteket is elhelyezheted.
Létezik mobil verzió, amit 3 dollárért tudsz megvásárolni. Az eszközök szinkornizációja autómatikus, így akár webes felületet akár mobilt használsz, mindig a legfrissebb verziót látod.
Ha úgy érzed egy-egy feladathoz nem szeretnél sok számodra felesleges adatot megadni, viszont szereted látni, hogy mi mindennel haladtál, akkor a Teuxdeux számodra egy egyszerű és kényelmes megoldás.
Neked melyiket használos és miért?
Forrás: mashable.com
Domain regisztráció, tárhely, wordpress alapú előre telepített weboldal
10.000 Ft + Áfa / év.
Legyen most azonnal használható weboldalad, vagy akár webshopod, saját levelezésed.
Vedd fel velünk a kapcsolatot: